Deklaracja dostępności
Dom Pomocy Społecznej w Pęcławicach Górnych zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://dpspeclawiceg.naszbip.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Stopniowo będą wprowadzane zmiany zwiększające zgodność z ustawą, między innymi planowane jest wprowadzenie możliwości zmiany wielkości czcionki wyświetlanego tekstu oraz zwiększenie kontrastu na stronie.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Dom Pomocy Społecznej w Pęcławicach Górnych — mejlowo sekretariat@dps-peclawice.pl lub telefonicznie 724558854.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Budynek DPS to budynek jednopiętrowy, pozbawiony barier architektonicznych. budynek jak i teren wokół są monitorowane. Wejście główne znajduje się w centralnej części budynku, zadaszone, z poziomu gruntu. Budynek posiada też 2 wejścia z pochylniami.
Administracja znajduje się po lewej stronie od wejścia, dojście do biur pozbawione jest progów.
W budynku znajduje się winda osobowa zapewniająca dostęp na inne kondygnacje osobie z niepełnosprawnością, dojście do windy pozbawione jest progów.
W budynku znajdują się oznakowania dróg ewakuacyjnych oraz tablice informacyjne na temat rozkładu pomieszczeń.
Wszystkie pokoje oraz łazienki mieszkańców wyposażone są w system przyzywowy, po włączeniu którego uruchamia się sygnalizacja dźwiękowo-świetlna w gabinecie doraźnej pomocy medycznej.
Wszystkie łazienki są wyposażone w poręcze/uchwyty dla osób niepełnosprawnych.
Na terenie przyległym do DPS znajdują się 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
W budynku DPS nie ma pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych, natomiast każda osoba niepełnosprawna może skorzystać z przewodnika, którym jest osoba pełniąca w danym dniu dyżur.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób słabo widzących bądź niewidomych.
Do budynku można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem po wcześniejszym zgłoszeniu osobie pełniącej w danym dniu dyżur.
W DPS nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
W budynku znajduje się winda.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt pod nr telefonu 724558854 lub mailowo e-mail: sekretariat@dps-peclawice.pl. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także żądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, np. odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audio deskrypcji, itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie o jaki element strony internetowej lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, także powinna określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie późne niż w terminie 7 dni od daty otrzymania żądania. Jeśli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
w przypadku odmowy realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie do organu nadzorującego, którym jest Wójt Gminy Bogoria. Skargę można też złożyć do Rzecznika Praw Obywatelskich.