Deklaracja dostępności
Dom Pomocy Społecznej w Pęcławicach Górnych zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej https://dpspeclawiceg.naszbip.pl/ zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Oświadczenie sporządzono dnia
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Joanna Rogala, adres poczty elektronicznej dps.pg@op.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 724 558 854. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audio deskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Budynek DPS to budynek jednopiętrowy, pozbawiony barier architektonicznych. budynek jak i teren wokół są monitorowane. Wejście główne znajduje się w centralnej części budynku, zadaszone,z poziomu gruntu. Budynek posiada też 2 wejścia z pochylniami.
Administracja znajduje się po lewej stronie od wejścia, dojście do biur pozbawione jest progów.
W budynku znajduje się winda osobowa zapewniająca dostęp na inne kondygnacje osobie z niepełnosprawnością, dojście do windy pozbawione jest progów.
W budynku znajdują się oznakowania dróg ewakuacyjnych oraz tablice informacyjne na temat rozkładu pomieszczeń.
Wszystkie pokoje oraz łazienki mieszkańców wyposażone są w system przyzywowy, po włączeniu którego uruchamia się sygnalizacja dźwiękowo-świetlna w gabinecie doraźnej pomocy medycznej.
Wszystkie łazienki są wyposażone w poręcze/uchwyty dla osób niepełnosprawnych.
Na terenie przyległym do DPS znajdują się 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
W budynku DPS nie ma pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych, natomiast każda osoba niepełnosprawna może skorzystać z przewodnika, którym jest osoba pełniąca w danym dniu dyżur.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób słabo widzących bądź niewidomych.
Do budynku można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem po wcześniejszym zgłoszeniu osobie pełniącej w danym dniu dyżur.
W DPS nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.